W Rappelz mamy do wyboru 3 rasy. Każda z nich ma swoje unikalne cechy dziedziczone przez swoje również unikalne profesje. Raz wybrana rasa, podczas tworzenia postaci, nie może zostać zmieniona i ogranicza wybór profesji dokonywany przy pierwszej jej zmianie.
- Asura - mrok
- + silny atak magiczny, szybki atak fizyczny, spore uniki, czary destrukcyjne,
- niska obrona fizyczna, mała pula punktów życia, słabe leczenie (odbieranie przeciwnikowi),
- Deva - światło
- + duża obrona, leczenie, wzmocnienia (buffy),
- średnia siła ataku, mało umiejętności ataku,
- Gaia - ludzie
- + duża pula punktów życia, silne ataki fizyczne (poza klasą maga), wzmocnia ataków fizycznych magią żywiołów,
- brak leczenia (poza klasą maga),
Każda z ras ma możliwość wyboru jednej z 3 podstawowych Profesji po zakończeniu podstawowego treningu na wyspie adeptów:
- Wojownicy - atakują fizycznie oraz mają wysoką obronę fizyczną lub atak fizyczny.
- Magicy - atakujący magią lub się nią wspierają, mają niedużą obronie, zaawansowane czary i szybka regeneracja PM.
- Przywoływacze - opiekunowie i hodowcy Bestii, z nimi bestie stają się dużo silniejsze, potrafią oswajać bestie z dużą skutecznością.
Więcej informacji o profesjach można dowiedzieć się na stronach konkretnej rasy.
Profesje
Podczas gry w rappelz rozpoczynamy wspólną profesją startową dla danej rasy.
- 1 Zmiana Profesji jest możliwa na 10 poziomie postaci i 10 Poziomie Profesji.
- Od wyboru tej profesji będzie zależeć jakimi broniami będziemy się posługiwać i jak będą rozdawane nasze statystyki, w efekcie przyszłość naszej postaci.
- 2 Zmiana Profesji jest możliwa od 50 poziomu postaci i 40 Poziomu Profesji (lub na 50 Poziomie Profesji).
Zmiana profesji nie na 40 a 50 PozP daje nam dodatkowe punkty statystyk postaci jednak nie ma przymusu czekać do 50 PozP. Naturalnie wytrwałość i konsekwentność w oczekiwaniu na zmianę profesji aż do 50 PozP owocuje dodatkowymi 5-6 punktami dla każdej z statystyk postaci i dodatkowych 2 punktów szczęścia. Niestety koszt w PP jest dosyć spory, i będzie nas kosztować sporo czasu ich zbierania.
Koszt podniesienia Poziomu Profesji z 40 PozP do 50 PozP to 1'081'100 PP !
W tym samym czasie, po osiągnięciu 50PozP, gracze którzy zmienili profesje już na 40PozP, będą mieć ok 15-20 PozP nowej profesji i nowe umiejętności i będą dużo silniejsi od nas. Dlatego też po wykonaniu nadmiarowego poziomu profesji popularny jest Deleveling - wielokrotna śmierć, skutkująca utratą EXP a co za tym idzie poziomu postaci aby ponownie uzbierać PP i nadgonić osoby które nie zmieniły profesji na 40 PozP (aby miec ten sam PozP na Poziomie w którym mają go gracze bez Nadmiarowego poziomu).
Wybór czy wykonywać nadmiarowe poziomy zależy od nas. Nie ma przymusu robienia tego.
Rozwijanie profesji
Podczas gry w Rappelz gracz poprzez zabijanie Mobów (Potworów) oraz wykonywanie zadań otrzymuje EXP (Punkty doświadczenia) oraz PP (Punkty Profesji).
- Dzięki Doświadczeniu nasza postać zdobywa nowy poziom główny postaci. Ma to głównie wpływ na co postać może nosić (ubranie i broń), jakie potwory zabija, ile punktów za nie dostaje. Wpływa też na maksymalną pulę Punktów Życia i Many
- PP są do dyspozycji gracza i decyduje on według uznania czy wydać je na nowe umiejętności lub na nowy Poziom Profesji.
W przeciwieństwie do innych gier Doświadczenie nie wpływa na statystyki postaci! To poprzez Poziom Profesji zwiększamy statystyki postaci oraz jej "siłę".
« poprzednia |
---|