Bestie to zwierzaki - potocznie nazywane w grze Pety (od angielskiego Zwierzak - Pet), które możemy posiadać przy sobie. Pety mogą pomagać nam w walce, leczyć, a nawet brać na siebie obrażenia zadawane przez potwory.
Wymagania
Bestie - Peta może mieć każda profesja wystarczy posiadać:
- Podstawowe umiejętności zarządzania bestią (wszystkie dostępne jeszcze na Wyspie Adeptów do 10lev)
- Kontrola Bestii [5PozP] - umożliwia nam otwarcie szyku bestii i okna z bestią
- Przywołanie Bestii [8PozP] - pozwala przywołać bestię
- Odwołanie Bestii [8PozP] - odwołuje przywołaną bestię
- Oswojenie Bestii [10PozP] - podstawowa umiejętność tamowania bestii do kart
- Biegłość w wychowaniu Bestii [10PozP] - Podstawowa umiejętność w hodowaniu bestii
- Karta bestii (z zaklętą bestią, jeśli jest pusta najpierw trzeba ją tamować
Przywołanie bestii
W wolnym slocie w oknie szyku bestii (ALT+Y) umieszczamy kartę z zaklętą bestią, a następnie używamy umiejętności Przywołanie Bestii.
Po przywołaniu bestia powinna być widoczna po lewej stronie zaraz pod statusem postaci.
Ekwipunek bestii
Bestie podobnie jak postać gracza mogą nosić broń i zbroje. Warto pamiętać aby wyposażyć naszego zwierzaka gdyż nawet najsłabsze EQ podnosi atak i obronę. Podobnie jak u postaci, ranga zbroi jaką może być noszona przez bestię zależy od poziomu.
Aby nasza bestia mogła zakładać ekwipunek, w pierwszej kolejności musimy rozwinąć umiejętność Ekspert Przedmiotów Bestii która jest dostępna od 1 poziomu bestii. Daje nam to możliwość wyposażania naszego peta w ekwipunek.
Aby włożyć ekwipunek w okno szyku bestii, wpierw przedmiot musi zostać zapieczętowany. Służy do tego "Karta Jedności" którą możemy dostać u Handlarzy. Receptura jest prosta:
- otwieramy Ekwipunek,
- otwieramy okno Łączenia,
- następnie przeciągamy zbroję lub broń, oraz Kartę Jedności,
- klikamy Połącz
Tak przygotowany przedmiot możemy przeciągnąć do okna Szyku Bestii.
Warto również zauważyć że bestie magiczne powinny mieć broń o jak największym ataku magicznym oraz zbroje maga, natomiast te atakujące fizycznie broń o takim ataku i najlepiej zbroje wojownika.
Bestie w zależności od rodzaju w różny sposób wykorzystują założony im ekwipunek:
- Podstawowe (Tier 1) w 80%
- Pospolite (Tier 2) w 90%
- Niespotykane (Tier 3) w 95%
- Rzadkie, Extra i Unikatowe (Tier 4,5,6) w 100%
Wszystkie bestie wykorzystują 100% Klejnotów Dusz.
Poziom bestii
Bestia podobnie jak gracz, za walkę obok nas (przez cały czas gdy jest przywołana) otrzymuje doświadczenie. Po zebraniu odpowiedniej ilości doświadczenia awansuje na kolejny poziom otrzymując 1 PP. Możemy go wydać podnosząc umiejętność bestii.
- u profesji nie przywoływaczy, bestia zdobywa tylko tyle doświadczenia co nasza postać,
- u profesji przywoływaczy (Mag, Mag Bitewny, Hodowca, Opiekun Zwierząt, Minstrel, Przywoływacz), bestia dostaje więcej punktów niż pozostałe profesje, oraz dostaje małą ilość doświadczenia nawet jeśli tylko jest w szyku, zależy to od poziomu umiejętności Hodowla Bestii.
dodatkowo
- bestia nie dostaje doświadczenia z wykonanych zadań,
- przestaje otrzymywać doświadczenia jeśli ma poziom wyższy od poziomu naszej postaci,
- w przypadku śmierci, tak jak nasza postać, traci doświadczenie.
Ewolucje
Każda bestia posiada 3 Ewolucje (Evo).
- Ewolucja z Evo1 na Evo2 jest możliwa na 50poziomie bestii jednak możemy poczekać ze zmianą do 60Lev, a za każdy poziom zwłoki dostaniemy 2PP. Karty bez tych dodatkowych punktów są mniej warte niż te które Evo2 miały dopiero po osiągnięciu 60 poziomu.
- Ewolucja z Evo2 na Evo3 możliwa jest na 100poziomie bestii jednak możemy poczekać ze zmianą do 115Lev. Podobnie jak wyżej za każdy lev zwłoki dostajemy 2PP zamiast 1PP.
Dodatkowe ponad miarowe poziomy (tzw. OverBreeding) są widoczne na karcie jako + np +10.
Aby ewoluować bestię na następny poziom należy zgłosić się do "Hodowcy Zwierząt" z którymś z miast.
Komendy Bestii
Instrukcje można wydawać poprzez ikony z Okna czynności lub za pomocą kombinacji klawiszy i kliknięć:
- Shift+Kliknięcie na mapie - ruch bestii we wskazany punkt
- 3x Esc - podążanie bestii za graczem (dogania nas niezależnie od szybkości)
- Ctrl+Klik na celu - Atak (Autoatak fizyczny) z bestią
- Alt+Klik na celu - Atak bestii (autoatak tylko bestii)
Karty Bestii
Z potworów wypadają tylko puste karty, konieczne jest oswojenie bestii aby móc korzystać z takiej karty. O oswajanie (nazywane też tamowaniem) należy zapytać w grze doświadczonego gracza, nazywanego tamerem (zajmuje się oswajaniem bestii).
W grze istnieje charakterystyczne nazewnictwo kart:
- fresh NazwaKarty
- Oznacza kartę z zaklętą/oswojoną bestią jeszcze nie umieszczaną w szyku (nie ma napisu poziomu na karcie) lub na 1 poziomie.
- e-NazwaKarty
- Oznacza Pustą kartę bez zaklętej bestii.
-
Typ Ozn. w
GrzeBestie Karta Podstawowa
(Tier 1)A Pantera
Żółwian
KurzakDo kupienia u Handlarzy Pospolita
(Tier 2)B Czerwona Wróżka
Niebieska Wróżka
Yeti
Ork
Syrena
Szkielet
Wilk
Ośmiornicawypadają z Potworów 1 - 89 lev Niespotykana
(Tier 3)C Harpia
Jastrzębiec
Salamandra
Jednorożec
Mroczny Jednorożecwypadają z Potworów 90 - 119 lev Rzadka
(Tier 4)D Anioł
Centaur
Naga
Gnollwypadają z Potworów 120 - 190 lev Extra
(Tier 5)E Cerber
Dżin
Mistyczny Dżinwypadają z Potworów tylko
o takich samych nazwachUnikatowa
(Tier 6)F Biały Smok
Mistyczny Koala
Martwy TyranKarta Białego Smoka może wypaść z
potworów 146+ [+++] i 150 i wyższych
"epic bosses".Zaklęta karta Mistyczny Koali
jest dostępna za 1'000'000 Punktów Gen
za walkę w grotach URSA.
Wypadanie kart jest czysto losowe, zdarza się wypadnięcie kilku kart podczas jednej "sesji" grania, a czasami żadnej przez kilka kolejnych.
W epic 7 part 2 ma się pojawić NPC handlujący kartami bestii. Będzie dostępny nowy typ kart, te karty będą służyć do oswajania bossów, np. Emanuela Tormade.
Oswajanie Bestii
Dosyć często nazywane tamowaniem - umieszczanie potwora w karcie bestii.
Wymagania
- Karta bestii taka jak bestia którą chcesz oswoić
- Umiejętność Oswajanie Bestii, im większy poziom (profesja przywoływacza) tym większa szansa na złapanie
- Bestia którą chcemy oswajać, nie może już zaatakowana przez kogoś innego, musi mieć pełen pasek życia oraz nie być atakowana
- Poziom bestii którą chcesz oswajać nie może być większy niż twój
Oswajanie
Zaznaczasz Potwora i używasz Oswajanie Bestii, kiedy umiejętność zakończy swoje działanie, zabijasz go. W oknie czatu zobaczysz czy oswajanie powiodło się, wtedy będziesz posiadał plecaku kartę z bestią. Jeśli oswajanie się nie uda, tracisz kartę bestii.
Poziom oswajanej bestii nie ma znaczenia, o ile nie jest większy od twojego. Po zaklęciu bestii w karcie możesz rozpocząć jej wychowanie od poziomu 1.
Szansa na oswijenie
Jest wiele opisów jakie są szanse na oswajanie bestii. Poniżej przypuszczalne wartości opublikowane na forum gPotato
-
Karta Nazwa Podstawowa Pospolita Niespotykana Rzadka Extra Unikatowa Szansa podstawowa ~65% ~30% ~8% ~3% ? ?
Podnoszenie szansy na oswojenie
Każdy poziom oswajania bestii lub +1 karty podnosi szanse o 3% szansy bazowej.
Dla przykładu tamowanie 10/+4:
- Postać z tamowaniem na 10 poziomie : 10 * 3% = 30%
- Dodatkowo karta +4 : 4 * 3% = 12%
- Szansa Bazowa (1) + 42% (0,42) = 1,42
Szansa na złapanie:
- Rodzaj Pospolita: 30% * 1,42 = ~43%
- Rodzaj Niespotykana: 8% * 1,42 = ~12%
itd
Tamerzy
Oswajania besti podstawowych czyli Kurzaka, Żółwia i Pantery możemy próbować sami, jednak na oswojenie innych bestii mamy nikłe szanse. Wszystko dlatego że profesje nie będące przywołaczem mają umiejętność oswajania tylko na 1 poziomie. Podczas gdy profesje przywoływaczy mają 10 poziomów tej umiejętności i zwykle inwestują w karty podnoszące szanse na oswojenie. Dlatego zaleca się osobom nie czujących się na siłach aby za drobną opłatą zlecić oswojenie osobie tym zajmującej się - tamerowi.
Kim są tamerzy
- Tamer to gracz którego postać jest jedną z przywoływaczy zależnie od rasy Asura: Mag, Mag Bitewny, Deva: Hodowca, Opiekun Zwierząt, Gaia: Minstrel, Przywoływacz.
- Posiada wysoki poziom oswajania (maksymalny 10poziom)
- Posiada kartę oswajania z wysokim + (+3 +4 +5 i więcej)
- Ma jakąś opinie lub został polecony przez inną osobę - trzeba uważać na oszustów.
Również na czacie ogłaszają się tamerzy np
Jakiś_Gracz: Tamowanie 10/4 tanio
lub
Inny_gracz: Oferuje tamowanie 10/+5 pewniak
Jak można się domyśleć mają 10poziom oswajania i kartę +4 a drugi +5.
Przebieg tamowania
Kiedy znajdziemy tamera:
- Spytaj od razu jaki jest koszt tamowania,
- Poproś o pokazanie karty tamowania (czy rzeczywiście jest tak jak pisał, daje handel i pokazuje że karta ma rzeczywiście ten +, chyba oczywiste że nie przekaże jej nam tylko możemy ją zobaczyć w oknie)
- Kiedy wszystko wiadomo informujesz go jaką bestię chcesz oswoić,
- Tamer dodaje cię do drużyny i udajecie się na miejsce (kolejność dowolna),
- Przekazujesz kartę bestii tamerowi,
- Będąc nadal w Party (drużynie) tamer oswaja zwierzaka a następnie go zabija.
- W oknie czatu wraz z informacjami systemowymi najpierw widzimy informacje oswajanie a następnie czy oswajanie się udało czy nie.
- Jeśli nie szkoda, jeśli tak do okna handlu tamer przekazuje kartę, a osoba korzystająca z usług gotówkę.
- Dziękujemy tamerowi a on poleca się na przyszłość :)
Ważne
- Spytaj wcześniej ile kosztuje tamowanie,
- Nie ufaj najpierw sprawdz czy to rzeczywiście tamer a nie oszust,
- Musisz być w Drużynie - Party aby wiedzieć czy tamowanie się udało.
- Tamowanie ma małe szanse więc licz się z tym że tamowanie się nie uda
FAQ
Jak wskrzesić bestię?
- Za pomocą Zwoju Wskrzeszenia, Można go kupić u Handlarzy w każdym mieście.
- Zaznaczamy bestię, albo jej postać w lewym górnym rogu (zaraz pod naszą) lub trzymając Shift klikamy na nią na mapie.
- Dwukrotnie klikamy na zwój wskrzeszenia.
- Prosimy o pomoc innych graczy.
- Klasy Peciarskie (Mag, Mag Bitewny, Hodowca, Opiekun Zwierząt, Minstrel, Przywoływacz), Klasy Uzdrawiające (Uzdrowiciel, Kapłan, Kapelan, Druid) mogą wskrzesić twoją bestię.
- Jeśli bestia była martwa w innym miejscu, zanim ją wskrzesimy najpierw trzeba ją Odwołać, a potem przywołać ponownie.
Jestem na Wyspie Adeptów, nie udało mi się oswoić bestii, karta którą dostałem przepadła, i co teraz?
- Zdarza się że oswajanie nawet zwierzaków podstawowych się nie udaje.
- Podstawowe karty: Żółwia, Kurzaka i Pantery można kupić u Handlarza, po opuszczeniu Wyspy Adeptów (po 1 zmianie Profesji) do naszego rodzinnego miasta. Karta nie jest droga, a po zakupie możemy wrócić na wyspę, oswoić zwierzaka i dokończyć wszystkie zadania na Wyspie Adeptów